دسته‌بندی نشده

با تاریخچه چرم در ایران و جهان (هند، چین، مصر) آشنا شوید!

بررسی تاریخچه چرم در جهان نشان می‌دهد که این ماده شگفت‌انگیز کهن‌تر از چیزی است که شاید در تصور ما بگنجد. اگر دوست دارید بدانید اولین بار در کجا چرم به عنوان پوشش و لباس استفاده شد؟! باید تاریخ را تا عصر حجر به عقب برگردید. چون با وجودی که سخت است باور کنیم که انسان نخستین چطور پوست حیوانات شکار شده را تبدیل به چیزی شبیه چرم می‌کرده است تا از آن به عنوان پوششی برای تن و بدن خود استفاده کند، اما شواهد به دست آمده حاکی از آن است که قدمت چرم به قدمت زندگی انسان است.

اگر دوست دارید با سیر تاریخی و روند تغییرات چرم به شکل دقیق‌تری آشنا شوید و علاوه بر کسب اطلاعات در خصوص تاریخچه چرم در جهان، تاریخچه چرم در ایران را نیز بدانید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به شما بگوییم که این قدیمی‌ترین پوشش بشریت از کجا پدید آمده؟ چطور تغییر کرده؟ و چرا امروز در تمام جهان از چنین ارزش و اهمیتی برخوردار است؟

انسان همیشه از چرم استفاده‌های مختلفی می‌کرده است. از دوختن آن به عنوان کفش و لباس تا بهره‌گیری از چرم به‌عنوان تزئینی برای ابزارهای جنگی مانند سپر و تبرزین.

جالب است بدانید که برخلاف بسیاری از محصولات قدیمی دیگر، نحوه تولید چرم طبیعی یا دباغی پوست در تاریخ تغییر چشمگیری نداشته است. البته خلق وسایل جدید یا ماشین‌آلات مدرن توانسته به صنعتی شدن تولید چرم کمک کند، سرعت تولید آن را بالا ببرد یا هنر چرم دوزی را ارتقا دهد. اما این‌که انسان چطور پوست باقی مانده از لاشه حیوانات را به چرم تبدیل می‌کند از نظر نظم و روند تغییر چندانی نداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *